Home
 
 
smart Οικολογία

Smart Ecology

Ένα νέο οικολογικό smart με το όνομα smart mhd, διατίθεται πλέον στη χώρα μας. Εφοδιασµένο µε την τεχνολογία micro hybrid drive, το smart mhd αποτελεί µία εναλλακτική, φιλική προς το περιβάλλον πρόταση και εξασφαλίζει µειωµένη κατά 8% κατανάλωση καυσίµου και χαµηλότερες εκποµπές ρύπων.

 

Το σύστημα mhd συνδυάζεται µε τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 61 και 71 ίππων και είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση του. Πιο συγκεκριµένα, αντί της συµβατικής µίζας διαθέτει µία γεννήτρια, η οποία εκµεταλλεύεται τις «αδρανείς φάσεις» του κινητήρα. Αυτό σηµαίνει ότι ο κινητήρας σβήνει όταν το σύστηµα αντιληφθεί ότι πατάµε φρένο και η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 8 χλµ/ώρα. Μόλις το όχηµα βρεθεί σε πλήρη στάση, τοποθετείται αυτόµατα η 1η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ όταν το πόδι αποµακρυνθεί από το φρένο ο κινητήρας επανατίθεται άµεσα και οµαλά σε λειτουργία και πατώντας το γκάζι επιταχύνουµε.

Παράλληλα, η λειτουργία του συστήµατος micro hybrid drive µπορεί να απενεργοποιηθεί απλά µε το πάτηµα ενός διακόπτη (ECO/OFF), που βρίσκεται µπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Επιπλέον, δύο ενδείξεις στον πίνακα οργάνων ενηµερώνουν τον οδηγό για την κατάσταση λειτουργίας του συστήµατος (πράσινη ένδειξη είναι ενεργοποιηµένο, κίτρινη είναι ενεργοποιηµένο αλλά δεν µπορεί να τεθεί ακόµη σε λειτουργία). Το smart mhd διατίθεται ως coupe και ως cabrio στις γνωστές εκδόσεις pure, passion & pulse.

 

Ολοένα και μεγαλύτερη σημασία αποκτούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ενός αυτοκινήτου, όχι μόνο για τον προφανή –και πλέον σημαντι­κό- λόγο της προστασίας του  περιβάλλον­τος, αλλά και γιατί στα επόμενα χρόνια αναμένεται να καθορίζουν και τη φορολο­γία κάθε οχήματος. Ήδη αυτή τη στιγμή υπάρχουν ευρωπαϊκές  χωρες, όπου οι εκ­πομπές C02 ενός αυτοκινήτου καθορίζουν το ύψος της φορολόγησης του αυτοκινή­του που περιλαμβάνεται στην τιμή λιανικής του ή ακόμη και το υψος των τελών κυκλο­φορίας, που κάθε ιδιοκτήτης οφείλει να πληρώνει ετησίως. Και όσο προχωρούμε, αναμένεται ακόμη περισσότερες χώρες (ανάμεσα στις οποίες ήδη ανήκει και η Ελλάδα,που ήδη εφαρμόζει το ύψος των εκπομπών CO2 στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας,) να βα­σίσουν τη φορολογία του ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου στις εκπομπές ρύπων του. Από την άλλη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς καταβάλλουν προσπάθειες για τη μείωση των ρύπων της γκάμας των μοντέ­λων της, αφού μέχρι το 2012 θα πρέπει ο μέσος opos εκπομπών ρύπων της γκάμας τους να μην ξεπερνά τα 130 γραμ./χλμ. C02. Σε περίπτωση που ο μέσος όρος ξε­περνά το όριο, θα υπάρχει πρόστιμο στις εταιρείες για κάθε αυτοκίνητο που πωλεί­ται και για κάθε γραμμάριο πάνω από το μέσο όρο των 130 γραμ./χλμ. C02.

Χώρες όπου οι εκπομπές παίζουν ρόλο στη φορολογία

 

Χώρα

Κριτήριο Φορολόγησης στην τιμή λιανικής

Γαλλία

Εκπομπές C02

Ιρλανδία

Εκπομπές C02

Ισπανία

Εκπομπέ5 C02

Kunpos

Κυβισμός και εκπομπές C02

Ολλανδία

Αξία αυτοκινήτου και εκπομπές C02

Πορτογαλία

Κυβισμός και εκπομπές C02

Φινλανδία

Αξία αυτοκινήτου και εκπομπές C02

Χώρα

Κριτήριο Φορολόγησης για τα Τέλη Κυκλοφορίας

Ιρλανδία

Εκπομπές C02

Kunpos

Κυβισμός και εκπομπές C02

Λουξεμβούργο

Εκπομπές C02

Μεγ. Βρετανία

Εκπομπές C02

Σουηδία

Εκπομπές C02 και βόρος αυτοκινήτου